Da vi gik i gang med at lave vores merchandise-shop www.merchhub.dk i marts 2020 var det en gammel drøm, som vi forsøgte at få til at gå i opfyldelse. Corona-krisen begyndte at kradse og ingen måtte forlade deres hjem. Tiden skulle bruges på noget fornuftigt, og vi kunne se gennem en markedsanalyse at merchandise ofte bliver brugt til at skabe nogle flere indtægter som et supplement i stedet for at være den primære vare for de enkelte eshops. Det ville vi lave om på.
Straks blev der tegnet planer på whiteboardet, og vi begyndte at skitsere den bedst mulige kunderejse, som vi havde lyst til at lave. Vi ville lave en eshop, som havde det primære formål at være bedst til at sælge merchandise. Det skulle være på tværs af genrer, og det skulle være en hub - altså en samling af brands på tværs af rock, pop. rap, film, comics, aldersinteresser og meget mere. Vi ville lave et sted, hvor man kunne komme ind og blive inspireret, når man nu alligevel skulle have sin David Bowie eller Billie Eilish t-shirt.
Startskuddet lød endelig i April, hvor vi launchede den første udgave, og hurtigt supplerede med en Facebook og en Instagram-shop. Vi startede med beskedne 11 navne, så meget "hub" var der ikke tale om til at begynde med, men vi fik hurtigt over 1300 følgere på instagram, hvor folk deltager i liveshows, giveaways og giver feedback på vores forretning. I dag har vi en række visuelle kampagner i stil med det billede, som er tilknyttet denne artikel, og er også blevet en del af Google Shopping samt en lang række brands på vores site.
Vi vil stadig i fremtiden være det sted, hvor pladeselskaber henvender sig, for at få lavet en sublim online kundeoplevelse uden at konkurrere med de merchandise butikker, som har events og koncerter som deres marked. Vi er ren online - intet andet.
Formålet er at blive meget stærke på nettet og være et sted, hvor både unge og gamle bliver inspireret til at dyrke musikken, filmen, kunsten og lign gennem tøj og andre produkter med flotte designs og budskaber tilknyttet. Vi vil fortsat gøre alt for at få www.merchhub.dk helt udover rampen og melde os ind i kampen for kunderne og den gode oplevelse.